torsdag 6 oktober 2011

Trädgården, del I

Tänkte presentera lite bilder på trädgården
Eftersom den är så stor så får det bli i omgångar.

Om jag står vid "arbetsinfarten" så ser det ut så här åt 4 håll.

Först mot grinden och alla fruktträd.
Bakom häcken ligger ett skjul som ska föreställa ett garage
I höger kant skymtar huset.
Fatta vad mycket gräsmatta det finns!

Här kommer huset fram.
Idag är här nån sorts grus, men det lär vara ganska vattensjukt.
det där får jag kolla i höst & vinter
Den där eken - den ryker
Där tänkte jag importera en blodbok från Gräfsnäs istället
(Mitt gamla sommarställe, läs längre bak)
Ser ni flaggstångshållaren?
Ser fram emot en flaggstång!
Blir det lagom tills jag fyller 50?

Här ser ni torpet och vedboden.
Precis framför är jordkällaren som är övervuxen av körsbär eller nåt liknande.
De åker i vinter
Var inte orolig - jag har en skog av körsbärsträd vid stenmuren...
Här syns också där h*n eldar
den plätten lär få vara kvar och användas i några år..


Vi står kvar på samma ställe och här syns gränsen till tomten i söder
Andra sidan om eken är grannens
Fast jag har ju ingen utan det är en igenvuxen skogsväg och lite längre bort är det en vacker ung björkskog
Där kommer vi att ta MÅNGA promenader!
Ser ni trädet som är rakt fram?
det är ett riktigt fatastiskt päronträd med 2 sorter inympade.
Så goda!

I det allmänna buskaget där växer en fantastisk fläder - så fin!
Den ska jag ta fram!
Fast jämte växer en falsk - den går bort...

Måste nog installera Photoshop igen
det är så kul att rita på bilderna vad jag ska göra
behövs nog för min planerande hjärna och för minnet - som jag inte har

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar