lördag 23 juni 2012

Drömmar om stuga

När jag längtade efter, och till slut köpte sommarstuga,  då fanns ju det en idé om att det skulle komma vänner och släkt och hälsa på.

Nu har jag haft lyckan att ha haft min älskade unge M på besök i flera dagar. Hon tog studenten 5 juni och hade inte fått sommarjobb. Så vad passade bättre än att hänga med faster och Herr D i stugan? 
Sen hjälpte hon mig med att skrapa och tvätta huset - det var för regnigt att göra mer.

När hon var liten, innan skolan, tillbringade hon ju somrarna med mig på landet. Skillnaden är nu att hon är vuxen - men sover gärna länge :)


M & Diesel myser på fårskinnet framför brasan

Diesel tyckte att det var härligt med en mysmänniska. En som kunde klappa honom i evigheter, tog en massa kort och som verkligen gillade honom. Nästa gång kanske hon får gå en hel promenad och kan lyfta honom.


Så här kan fleecefiltar tydligen användas i inredningen

Mitt stylade rum a la M
 Medan jag var ute och muttrades klippte gräset innan nästa regnskur. Undrade vad den där tonåringen gör... Då hade gullungen fixat och plockat ordning inne. Stylat och ändrat efter smak. Sånt gillar jag!!

Middag på verandan! Till hösten hoppas jag att den är målad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar