måndag 7 november 2011

Elektrikern ute

I garaget hittar vi ingen elkontakt
Det finns lampor både i skjulet och i själva garaget.
de går dessutom på en central strömbrytare för alla ytterlampor.

B hade tips på en i Klockrike som var bra och som gör hembesök
Han VAR verkligen serviceminded och trevlig!
Han tittade förbi på lördagen
tyvärr var inte vi hemma då, men han ringde och rapporterade:

  1. Elen i garaget, torpets utelampa och i lyktstolpen var dragna med en telefonsladd och endast 24 V
  2. Mina strålkastare borde förankras
  3. Sladden till vedkaparen var trasig
  4. Uttaget med extra fas (?) var inte tillåten och troligtvis dålig

Jag undrar om den ens fungerar?
Detta vara början sa han ;)
Klart han vill ha jobb - men det är nog inte så dumt att få ut honom och jobba lite
Till att börja med på vedkapen, för den behöver vi i vinter!
Jag gillade honom för han var rakt på sak.
Sa att till garaget kan jag ju använda en förlängningssladd så länge.
Till helgen får jag nog göra det - det ska bli minus i Östergötland.
I dag blir det vinterdäck på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar