söndag 6 november 2011

Staketet/nätet klart!

Banne mig!
När Ewa kom och hjälpte mig att sätta upp nätet i häcken så flög resultatet fram!
Vad enkelt när vi är 2!

Sen fixade hon de fallna äpplena - då satte jag upp de som skulle förankras med 40 arnmeringsjärn

Jodå - till slut hittade jag armeringsjärn i Motala - på ByggMax
De kom i 4 meterslängder men oj vilken service!
Killarna i kasssan hjälpte mig att bultsaxa dem ner till en meter och vip kunde jag ha dem i min bil!
Fatta vad skönt!
Å fatta va SKÖNT att vara typ klar med inhängningen!

Nu ska jag bara göra delen som ska ha sly i sig.
På så sätt sparar jag in ett nät - alltså 700 kr. Gött!


Så här blev det vid grinden. Nu är det den som gäller för in & utfart i huvudsak.


Så här blev det mot häcken. Hoppas att ingen kör in i det!


Runt brasan. Men den delen måste jag ta ner när jag eldar - annars lär staketet smälta ;)



Här är staketet mot traktorvägen.
Alldeles vid eken är det två stolpar parallellt - där ska det gå att öppna för transporter.


Fy fabian vad jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar