fredag 18 november 2011

Ruttet brunnslock

Brunnen hade ett ruttet brunnslock - helt livsfarligt!
Särskilt för Diesel.



Det första jag gjorde var att sätta ett kompostgaller runt.
I helgen var det dags att åtgärda locket innan vinter och snö gjorde det svårt.
Snäll B kom och hjälpte till - för att lyfta en pump är inte lätt
det är tungt!



B kom på ett smart sätt att lyfta
Vi tog ett utebord, en stege och satte fast pumpen i den
Sen fick den hänga med stöd av bordet och verandaräcket på torpet.
Sen kunde han greja under



Brädorna hittade jag i gamla hönshuset
tyvärr hittade jag en gammal låda (tom!) med råttgift.
Fy! Bara inte Diesel får i sig det!
brädorna var rejäla och ganska dammiga, men fullt funktionella
B hade med sig långa skruvar, figursåg, kofot och en massa annat bra-att-ha-saker.
ojoj, det är mycket jag behöver!

Sen knixade vi dit brunnen och nu är den så fin!
Men - hallå! Var är kortet?
Måste ta ett när jag åker ner...

TACK B för din hjälp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar