lördag 5 november 2011

Dag 2

Genast när vi kom ner till Vittorp så blev Diesel helt tokig av glädje!
Han sprang runt, men fattade inte att vägen INTE ingår i tomten
det gör inte travbanan som gränsar till oss (även om den är liten och av gräs)
Så efter diskussioner som jag haft innan på byggforumet Byggahus.se så for jag till andra ändan av Linköping och köpte Alloxnät. (Skrev om detta tidigare i ett inlägg om staket)
Diesel fick vara hos snälla Eva som har ont i knäet - hoppas att hon passade på att gosa!


Innan jag kunde sätta upp staketet i häcken var jag ju tvungen att putsa.
Eller, putsa? Det var en sån härva att jag nog skar ner halva häcken för att få det rakt.
Jag vill ha kvar insynsskyddet. Men Gud va jag slet!


Nätet köpte jag på inrådab av tillverkaren på 2 metersrulle
Sen skulle jag "bara" ta en yxa och dela det.
Bara...
Det gick absolut inte så jag fick ta till en sax och klippa igenom alla lager.
Ibland kommer envisheten till pass! :)
Till slut kom jag igenom och kunde sätta upp.



Jag satte fast nätet med buntband.
men SÅÅÅÅÅÅ jobbigt det var!
Diesel är ju snabbast nere vid marken och att få det dikt mot den - det var inte lätt för en fet tant!
Att kravla runt bland löven, nå ända in och få fast nätet - men så jag slet!
Var tvungen att ta paus ibland för att orka med
För att hjärnan skulle orka
för att kroppen skull orka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar