onsdag 14 mars 2012

Hantverkarformuläret

Jag behöver ju anlita hantverkare som ska göra ditten & datten under våren.
Men, det är på grannens rekommendation (vilket brukar vara det bästa)
Men jag inte vet hans status, organisationsform mm

Allmänt kallas jag för Stockholmskan (konstigt för en Göteborgare)
och på landet är det allmänt känt att 08-orna kan en mjölka pengar ur.
En ensam kvinna - desto enklare.

Sen blir det ju inte bättre av att jag ser på Hantverkarna, Fuskbygget mm på TV...
Jag vill därför ha klarar papper
Vill veta att han har firma, kan göra ROT-avdrag mm

Fick tipset att använda mig av
Hantverkarformuläret från Konsumentverket, Villaägarnas Riksförbund och Sveriges Byggindustrier
Så enkelt, så bra, så allt.
Vad kan han klaga på?
Dessutom måste jag bli en bra beställare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar