torsdag 22 september 2011

besiktning

Besiktningsmannen var riktigt noggrann, pedagogisk och trevlig.
det tog 4 timmar!
Men nu vet jag precis vad jag ska göra...

Det första blir att laga taket.
Cirka 50 pannor är helt söndervittrade och behöver bytas pronto
Alltså innan övertagandet till och med
Det regnar rakt in.


Denna bild tog besiktaren och det är fullt med mossa och annat som spränger sönder takteglet.
I vinter ska jag fråga grannen om jag kan ta ner de 2 björkarna som står vid tomtgränsen.
de är massiva och stora och han har det som... inte vet jag. Odling av sly?
Kan tänka att Gudrun for fram där och tog ner en del...

Under huset som står på plintar har jag pool.
Det stod det inget om i prospektet.
Förre ägaren har haft regntunnor vid 2 stuprännor som h*n inte orkar tömma
Då rinner det ner under huset.
Jag har begärt att de flyttar på dem och sätter dit avledare från stuprännorna
Billig deal för dem - för mig kommer det att kosta grävskopa, dränering och grusning

Att h*n dessutom har VATTNAT sina rabatter runt huset gör inte saken bättre. De där rabatterna kommer inte att få uppleva våren
Inte heller de ruttna plywoodskivorna som ser till att luften inte kommer till och torka upp under huset.

Känns som om jag behöver få tillgång till huset IDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar