söndag 11 september 2011

Kolla iaf!

E hittade ett hus i korren
Ett som inte låg långt från henne
Jag hittade samma på nätet...
Var utsatt till 440'
Men hade renoveringsbehov...

Jag var skeptisk
Ville inte ens åka ner
Var helt enkelt rädd för att bli besviken och inte kunna klara av renoveringen

det är det sämsta att vara ensam - att inte kunna göra en massa praktiska saker själv.
Att sätta upp vindskivor själv - funkar inte
Att tapetsera och vara amatör - funkar inte (blir snett)
Att dessutom ha en kronisk reumatisk sjukdom - då går det inte att slipa ett tak ellr nåt annat ovan axlarna
Allt går långsamt

Men jag försöker skita i det och göra sånt jag kan

Med lite j*vlar anamma går den hel del
Sen finns ju RUT & ROT-avdrag!
Perfekt

E:s underbara händige man gick iaf på en visning när E var på jobbet
tog ett prospekt och sa att det finns att göra men inte så oöverkomligt
Dock luktade det rök inne
En liten låga av hopp tändes i mitt bröst
Sen kom E upp till Sthlm och hade med prospektet

Vittorp - en bild från prospektet

Jag lusläste
insåg möjligheterna
försökte göra en planritning
kollade vad jag hade råd med
blev intresserad
ringde mäklaren...

Sen for jag ner till E på lördagen den 3:e
Vi skulle få en privat visning av ägaren och min snälla tvillingsyster A med min gudson kom
BRA att ha med 2 kritiska och erfarna vänner

Vi kollade runt i trädgården och tittade på obefintliga pioner
det hade nog varit en underbar trädgård en gång - men numer var den förfallen
Vi tittade runt i huset och det var helt OK - men det luktade rök
Sen tittade vi in i hönshuset och arbetsboden - ljust men litet.
höns kan jag ju ändå inte ha.
Gäststugan i form av ett litet torp var Okej - behövs målas, fixa altanen, vindskivor mm mm
jordkällare, vedbod, ruttna brädor på brunnen...

Jo men det här tål att tänkas på!
Men mycket att göra!
E var så bra - hon sa det rent ut.
Jag fick astma trots medicinering - röken var hårt inrökt
Totalsanering alltså

Sen for jag med A och gudsonen till Vadstena för att fundera och äta
Vi var båda lite fundersamma men positiva
"lägg ett skambud på 250' men gå inte över 350'!"

E & jag räknade igenom och såg att det skulle kosta minst 150' att fixa till
men grunden är bra...
Talade med tvillingsyster K som sa samma: "lägg ett skambud på 250' men gå inte över 350'!"

På kvällen satt vi ute och åt krabba under månens sken
här trivs jag kände jag...
På söndagen hälsade vi på en massa hästvänner på en tävling
de var så goa och kramades om och sa med hjärtliga glada leenden: "men då blir ju du östöte som vi!"
här trivs jag kände jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar