måndag 12 september 2011

Bilder från prospektet...

Snickarbod

Här kommer bilder på de tre husen utvändigt.
Först snickarboden med utedasset på sidan. Där har det varit hönshus och troligtvis svinhus. Men jag ska absolut inte ha höns utan där inne ska jag ha snickarbod!
Det kommer jag att behöva - dessutom är det så ljust och fint :)

Huvudbyggnaden

Själva huset är från 60-talet och flyttat på 80-talet från Roslagen av förrförre ägaren.
Det har 2 sovrum, allrum, matdel och litet kök
Dessutom finns WC och dusch.
Tyvärr har ägaren rök i huset under 23 år
så det första jag gör är att sanera det genom att slipa och måla alla ytor.
Det finns iallafall en finfin uteterass med tak!
Det gillar jag!

Torpet

Gäststugan är ett gammalt torp, utan kök.
Det högra fönstret är gästrummet och det vänstra är tvättstuga och reningsverk. Sen är det en förrådsbod och vedbod.

Jordkällaren

Utanför torpets veranda så står jordkällaren som är finfin - men måste renoveras även den.
Buskar måste bort och den behöver ny täckning.
Sen kommer den att rymma massor av bra grejer
Diesel (min hund) kommer att älska att ligga på den och vakta tomten.
det är ju annars ganska platt på Östgötaslätten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar