fredag 9 september 2011

Innan

Jag har hyrt hus i många år
På många ställen
I olika landskap
Ensam och med vänner
med och utan husdjur
Bäst trivdes jag i Hökhult

Baksidan av Hökhult - där syns de gamla skolsalsfönstrena

Ja, det stället var min fristad i några år
Jag längtade dit
Men det fick jag inte hyra i år (2011)
Så där stod jag...

När jag var liten hade vi alltid ett sommarställe
Ett ärvt
Först på Värmdö - Vårstugan.
Paradiset på jorden
men det såldes med alla hus när farmor dog


Fatta va fint det låg! Hittar ingen digitalbild nu

Sen var det Turefors på Gräfsnäs

Varför är alltid bilder på fritidshus från sommaren?

Det var också ärvt
Min morfors far fick det som pension av slottet där han var skogsvaktare/jägmästare
Det köpte min syster när pappa inte orkade bo kvar
Där kan jag ju visserligen fortfarande ta en fika
en hel drös sköna släktingar bor där
Men det ligger 6 timmar bort

Så nu var det dags att ta tag i mitt egna sommarställe...

1 kommentar:

  1. Vilken skön pensionspresent! Ser jättefint ut i vinterskrud:)

    SvaraRadera