onsdag 28 september 2011

Takrengöring

Dags att skrida till verket med taket
Besiktaren rådde mig att göra det snarast - INNAN besittning!

Så i helgen drog jag till mina blivande grannar E & B (coolt företagsnamn så säg!)
de hade lovat att hjälpa mig och hade en hög takpannor liggandes i en lagård
Betalningen blir en veckas middag på Vittorp i sommar
Det ser jag fram emot!
Eftersom E har ont i sitt knä fick hon den ärofulla uppgiften att passa Diesel :)

Vi började att lasta släpet med 70 tegelpannor


Medan B kollade in taket och la upp en plan
styrketränade jag med att bära fram alla pannor...

Såhär såg det ut med mossa som gjort att pannorna frusit sönder.
Men det såg värre ut än det var - vi behövde bara byta ca 40 pannor



B byter sopar och slänger
Jag hantlangar, håller stege och samlar ihop på presenningen

Före & efetr-bild. Här syns verkligen skillnaden på samma bild!
Sen kollade vi de andra husens tak
bytte nån panna på dem
resten (ca 30 pannor) ställde jag i vedboden för framtida behov.
Snacka om skattkammare!

Sen strosade vi runt lite
B är himla trädgårdsintresserad (o kunnig!!) så vi funderade på frantida projekt
Lovade i ett huj att han fick ta vad han ville i trädgården
det är han som äger en motorsåg just nu... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar