lördag 18 februari 2012

Barnvagnsmobil

Min vän S frågade om jag kunde pyssla ihop och virka en barnvagnsmobil till hennes kommande bebis. Såklart sa jag och shoppade genast en virkbok.
tyvärr...
Den sög.

SÃ¥ jag googlade och hittade Virkverket.
Hon håller kurser, skriver böcker och är allmänt fiffig.
Jag hittade alltså förlagan, men jag tyckte inte att de små djuren blev så bra när jag virkade dem.
Så - jag gjorde 2 och hittade på 2.




Små barn ser framför allt randiga saker och andra geometriska mönster, så en geting var självklart. Sen hade jag ju gjort den där stora blomman, så jag testade en liten som blev liksom en boll.
Snyggt om jag får säga det själv...
Vet inte som beställaren gillade det eller ej - men jag hoppas!

Själva snodden är virkad av runt resårband och trädd igenom figurerna.



Så varför skriver jag om det här? Tja -det är ju pyssel och nåt som jag gör, så det är ju lite kul att visa det också...

2 kommentarer: