onsdag 29 februari 2012

Tävling och inspiration


Hilda har en tävling på sin blogg om en "ordning och reda"-bok
Kul idé att bocka av en massa saker
Smart idé av Hilda att ha tävling där vi sprider budskapet
Jag gillar sånt :)

Hoppas jag vinner!
det räckte med ett tips - men varför vara måttlig?

Mina ordning & reda-tips:
  1. Jag älskar krokar: allt går inte att hänga in i garderober och grejer behöver vara till hands som hundens koppel, halsband mm. Därför utnyttjar jag plats bakom dörrar samt väggar och finner på nya idéer för nya sorters krokar. De finns ju som fåglar, änglavingar och täljda - oändlig variation.

  2. Tag snygga lite ovanliga glasburkar: skruva fast locket UNDER en hylla och vips har du förvaring för socker i köket, knappar i syrummet och hårsnoddar på toan.

  3. Nu sticker jag ut hakan lite: utnyttja RUT-avdraget så behöver du plocka undan ordentligt innan städningen och det blir finfint! I min ungdom jobbade jag mycket extra som städerska och nu med ryggsjukdom känner jag att de pengarna är väl satsade. Får dessutom positiv feedback på nya hålla-ordning-lösningar för varje gång av de som uppskattar det!

1 kommentar:

  1. Glasburkar under hyllan - smart! Ska jag nog fixa i stallet :-)

    /Kaa

    SvaraRadera