måndag 20 februari 2012

Drömmar om sommaren

Att köpa ett fritidshus på hösten ger mig möjlighet att ha nästan ett helt år att drömma om sommaren

Det är nästan sjukt för jag vet ju inte om:
  • det är fullt av mygg
  • det blåser konstant
  • om värsta bålgetingarna kommer tillbaka
  • huset är varmt som en bakugn
  • hela gräsmattan är vattensjuk
  • det vimlar av ormar på tomten
  • om jag kommer orka att klippa gräs, måla huset, renovera husen, sköta trädgården...

Å andra sidan kan det bli alldeles uuuunderbart!!!!

Jag siktar in mig på det där med UNDERBART.
Drömmer om hur härligt det blir i de välbeskurna äppleträdens skugga
med en porlande fontän
på de gamla kvarnstenarna som står en liten sittgrupp
där sitter trevliga gäster
som jag serverar hemmagjord saft iför detta nya fynd
Design Maud Fredin Fredholm

1 kommentar:

  1. Mmmm, hemmagjord sagt i trevlig sittgrupp - jag tror jag bjuder in mig själv :-)

    /Kaa

    SvaraRadera