onsdag 29 februari 2012

Nya auktionsfynd!

Måndag och tisdag gjorde jag nya inrop på auktion
Så fiffigt att jag tittar i helgen och sen lägger jag bud på nätet.
Sen blir det en överraskning om jag tar hem det...
Just nu är det ju praktiska saker till Vittorp som är prioriterat
Ändå kan jag inte låta bli att lägga et och annat skambud på figuriner, fat och små dosor.
Tur att det är skambud så att jag inte tar hem dem och behöver betala...

Den här gången blev det iallafall:


En hyvelbänk!! HURRA!
För hur ska jag annars kunna snickra, slipa och greja om jag inte har något att meka på?
Denna kommer att vara det första som flyttar i i snickarboden :)
Inropat för 450 kr.

Sen måste en ju ha lite grejer till att meka med!
En hel radda med verktyg, pryttlar, kofot, pensel och kolla längst ner
en guldgruva med gamla muttrar, spikar och sånt som en behöver men är skitdyrt att köpa - om du vet VAD du behöver...
Inropat för 250 kr
Unbelivable...
Sen ett hyllplan (ja du läser rätt!) med diverse. Alltså allt du ser på denna hylla tillhör mig numer.
En hink med pryttlar - bra att ha
En maskin - behöver jag den inte (kommer inte ihåg vad det var) så säljer jag den lätt på Blocket
En snygg korg och i den en skitsnygg lampa!
En julstake
en låda full med förlängningssladdar att använda utomhus - precis det jag behöver.
Inropat för 400 kr
Så pricken över i-et
2 trädgårdsbord
2 snygga och helt rätt bord!
dessutom ett med parasollhål.
Me like.
Till det en stol.
Okej - herr D får sitta på marken
Han är ju ändå en hund.
Inropat för 350 kr.

Hur var det då med servisen mm som jag ropade in förra gången?
Det som loppisgubben i Värmland passade på att ta med sig?
Jag hoppas VERKLIGEN att det levereras så att jag kan hämta det i helgen....

1 kommentar:

  1. Du har visst kommit igång riktigt med auktioner. Jag hade också en tid då jag också budade friskt på nätet, alltid lika spännande att se vad det är man vunnit:) Kram på dig!

    SvaraRadera