måndag 10 oktober 2011

Bocka av...



Idag har jag äntligen gjort lite nödvändigt och kan bocka av:

Sotaren. Det var himla skönt för det visade sig att denna eldstaden är sotad regelbundet 2 ggr/år och brandskyddskontrollerad år 2008. Däremot har inte kaminen i torpet sotats eller besiktigast på några år så om jag inte gör det nu blir det eldningsförbud. Men, sotarn trodde inte det var ngt problem eftersom h*n inte eldat så mycket i den. Jag ska våga elda i 2 dagar, sen kommer sotarn och gör besiktning på måndagen. Bock!




Kommunen Motala: Skickat efter blanketter så att jag står som ägare och därmed fixat sophämtning (sommarabbonemang) och tömning av tank.



Dessutom visade det sig att ännu ett år kan jag använda utedasset.
Kostar bara 250 kr/kärl.
Kan ju vara bra om jag har gäster som inte vill gå in till mig varje gång för att gå på toa.
Eller om jag är i trädgården och inte vill ta av mig de leriga stövlarna.
Visst är det lite sommarstugeromantik över ett utedass?!
det tål att fundera på :)

Nu har jag "bara" elbolaget kvar...
Eller har jag glömt något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar