torsdag 6 oktober 2011

Staket?

Jag måste ha ett staket för att Diesel inte ska få för sig att
  1. jaga unghästarna som travtränas precis utanför tomten
  2. jaga skolbussen eller bli överkörd
  3. dra iväg i mörkret när jag själv inte vågar gå ut

Ser ni att bussen som for förbi mig när jag plåtade har pappas skolskjutsskylt!!
Coolt!
Alltså - det är min pappa Nils-Edward Nerell som uppfunnit och utvecklat skolskjutskylten som är vikbar och har varningslampor.
den sitter närstan på varenda buss och och massor av taxi i Sverige.
Som en liten hälsning från pappa i himlen :)
Här ska alltså INTE Diesel springa ut!

Jag såg på trädgårdsfredag på TV1
de gjorde en "festlig kompost" med armeringsjärn som toppades med champagnekorkar.
Himla snyggt och praktiskt!
Jag gillar ju rost
Och var ska jag göra av allt sly jag ska röja?
Om jag bara har lite glest och högst en meter - kan jag ha det som staket runt tomten?
det finns ju massor av häck som döljer.

På ett byggforum fick jag tipset om ALLOX-stängsel (tack för bilden)
Tyvärr hittar jag inte vad det kosta
Och kanske är det lättare att sätta upp?
Men är det snyggt?
Coolt?
Annorlunda och en rolig detalj?

Jag tar gärna emot åsikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar