fredag 7 oktober 2011

Ullmattor?

Det finns många fördelar med ullmattor:
  • de värmer
  • de är avstötande mot smuts
  • lätta att hÃ¥lla rena
  • drar inte Ã¥r sig hundhÃ¥r
  • är härliga att gÃ¥ och ligga pÃ¥
Jag gillar verkligen ullmattor!
Men, på Vittorp vill jag ju inte bara slänga ut det jag har
Jag vill ha en designidé nu när jag för en gångs skull har chansen!

Så var finns det för ullmattor?



Denna matta har jag kollat på lääänge och VILL HA!

Sen är det ju en trend även här bland ullmattor, att sy ihop, fast den är över 1 år gammal.

Malin inredare har letat reda på en del exempel, jag gillar denna :)



Vintage carpets säljer de här nedan.
Alltså, de klipper itu, syr ihop och färgar in sina mattor.
Jag gillar dock inte när det är för infärgat... Jag gillar att kunna se orginalet!








(kostar 24.000 kr!!)

Vi såg några snygga i ett skyltfönster ikväll på Fridhemsplan - de kostade 14 000 kr...
Är det värt det?
Får jag inte en bra åkgräsklippare för det?
Hur länge håller sig trenden?

Kanske vore denna från Nyalnders bättre? Handknuten och kostar från 2 250 kr - 6 500 kr beroende på storlek?






4 kommentarer:

  1. Åh den har jag också drömt om, så fin! De andra du visar är också väldigt fina, synd att de ofta är så dyra:(

    SvaraRadera
  2. Förresten, har du spanat in Carpetvista.se...

    SvaraRadera
  3. TACK för tipset Carro! Där fastnade jag ett tag... :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade den sista! hm även jag får lite inspiration... Kanske äntligen ska ta tag i mitt sovrum?

    SvaraRadera