fredag 7 oktober 2011

Ihopsydda trasmattor?

Det kommer att bli lite kallt på golvet i vinter...
Alltså är det helst ullmattor som gäller.

Ikväll var jag på AW med Micke
Han har läst nån textil linje på konstfack och har koll :)

Han tipsade om det senaste - om ihopsydda trasmattor.
Sagt och gjort - jag googlade:

Rugcycle har fått uppmärksamhet för sina fina mattor. Kolla all deras publicitet



Sen hittade jag fler som hade hakat på trenden...
Vad säger ni om att sy ihop trasmattor?


Denna nedan är från bloggen @my casa



Från Trendenser.se hittade jag denna bilden:


Vore ju roligt som projekt i sommar att hitta trasmattor på loppisar!
Men - på sommaren vill jag ju knappast ha mattor inne och på vintern ska de värma...
Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Cool idé! påminner mig att det är hög tid att ta fram mina trasmattor (förvaras i källarförrådet sommartid).. hm kan nog finnas en och annan över om du är intresserad??

    SvaraRadera