fredag 21 oktober 2011

Härma bord?

Idag fick jag inta min lunch vid fikabordet eftersom Diesel inte fick vara i matsalen.
Då ser jag verkligen hur smart och snyggt bordet är!
Sånt här vore nåt för Vittorp!
tre grova brädor ihopsatta och betsade i mörk färg
Jag skulle förståss ja grå :)
Sen skaffa ett par snugga bordsben att sätta på.
När det inte funkar med grovheten och när barn kommer - vips så lägger jag på en vaxduk.
Visst vore det snyggt?

Desutom har Ernst Kirsteiger gjort ett rejält långbord i samma stil och ett middagsbord.
Men vilket roligt sommarprojekt! :)

Undrar om någon jag känner har gjort nåt liknande?
Just det! CArolines Sverre har gjort bord & bänk i lärk i höst!
Pappa gjorde ju flera bord av gamla härliga lärkplank och av ekplank från väggen de rev.


Närbild på det grova betsade bordet

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar