onsdag 12 oktober 2011

Köket

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med köket...



Golvet är ett gammalt korkgolv, troligen från 1960-talet
det är slitet och behöver bytas ut.
Jag vill ha ett som är mjukt varmt och hållet tätt.
Undrar om en kan isolera lite extra under ett sånt golv?

Är helt frälst i ett golv som ser ut lite som lego.
Men jag hittar det inte :(
Hoppas att E har kvar det i sin dator
I så fall kommer det i ett inlägg :)



Taket: det blir vitt med allt det andra.
Det får målaren göra



Köksdörren: Behöver målas och fixas. Tätas.
Behöver jag verkligen ha en gardin? Ska dörren vara vit?

Väggarna: Ska väggarna vara vita?
Dem får allt målaren ta också tillsammans med lister i golv och tak.



Köksluckor: Idag är skåpen mintgröna.
Det är en ganska charmig färg i en sommarstuga, svalt liksom
Eller ska det vara ljusblått? Ljusgult?
Kan jag måla dem själv? Lagom jobb tänker jag.
Lite charmigt att det syns att det inte är fabrikssprutat.
Sommarstugecharm liksom.



Diskbänken får vara som den är.
Jag gillar verkligen att jag kommer att stå och titta ut när jag diskar!

Så - vilken färg ska jag ha?


1 kommentar:

  1. Ljusgult! mot citronhållet! eller talar jag för egen sak nu? hm strunt samma...

    SvaraRadera