söndag 16 oktober 2011

Inredningstips

I helgen var jag med Vittorps-grannen E på Hem & trädgårdsmässan ni Älvsjö.
Vi skulle kolla efter staket, badrumsventilation och annat matnyttigt.
  • Men trädgård handla den knappt något om
  • Det fanns inga små ventilationslösningar utan bara för ett helt hus
Istället kom jag hem med en universalklippare med möjlighet att fästa en såg. Med den ska jag beskära mina träd - jag har ju massor av vildvuxna! Halva priset! Använde en sån på grannens koloni - så smart grej!



Sån här, men ett annat märke. Skaftet är oändligt och har ett snöre med värsta utväxlingen.

Hade dessutom en himla trevlig språkstund med "Arga snickarens" inredare Helena Sandberg. Vi diskuterade färgsättning om vita nyanser samt grått golv. Hon gav mig färgprover och bekräftade mina idéer på inredningen. Även ett kök med färg. Så inspirerande och roligt!
Vi kom fram till att jag ska måla fönstren grå :)
Min idé till matta var hon helt såld på.
Sen, det bästa var, att hon var så himla trevlig!
Hade gått i samma skola som E dessutom :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ni fick en bra pratstund. Spännande projekt du har framför dig, de ska bli kul att följa här:)

    SvaraRadera