lördag 21 januari 2012

Beskära fruktträden?

Idag tog Diesel och jag en långpromenad i Äppelviken.
Det heter nog så för att det är såååå många äppelträd här!
På våren blommar hela omgivningen
på hösten doftar det äpple över nejden
Underbart!

Nu har vi också äppelträd - på Vittorp! <3
Men det är en liten hake
En rolig hake!
Mina äppelträd
och plommonträd, och körsbärsträd och fläderbuskar och vinbärsbuskar
ser ut som värsta skatbon!!

Körsbärsträden, eller är det klarbär?, har jag redan gjort en insats på.
De som stod vid den vackra muren är utgallrade - försiktigt.
Så här såg det ut efteråt...

Äppleträden på stora gräsmattan är ju vackra och lite vemodiga
ger frukt också...
Men jag hoppas att de ska gilla sitt nya liv som beskurna


Jodå - jag kommer att ta det varligt och beskära i omgångar varje år. Jag vill ja ha kvar dem!
Här är en bild mot söder

Och en mot norr

Tror jag ska börja lite smått med träden nästa helg
Så som jag längtar!
Jag ÄLSKAR att beskära träd!!
Okej, jag älskar hela paketet
Att beskära, plantera, ta ner, såga upp, elda kvistarna och inte minst att elda brasor!!

Den 4e februari är det eldfest.
Det var J:s födelsedag.
Var du en vän till honom - kom förbi och grilla korv och käka tårta!

Den här granen ska ner . pronto.
Här ska det bli....
Det får jag fundera på
Det ska iaf inte vara en förvuxen gran där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar