måndag 9 januari 2012

Vedkap

Jag sa att den gamla vedkapen kan få stå kvar till förre ägaren

Sen kom elektrikern och påpekade att kabeln var kass
att elutaget var för gammalt och behöver bytas
Sen funderade jag på om motorn verkligen funkade
och var var egentligen skyddshöljet till sågklingan?
Alltså mer tid och pengar att renovera än att hitta på en annan lösning...



Nu kom lösningen till mig
Bästa B som älskar att renovera motorer och apparater (och att shoppa på Blocket/tradera efer grejjerna) såg min gamla vedkap som ett roligt renoveringsobjekt
Sagt och gjort - såld till B.

I samma veva passade jag på att köpa en kubik ved av honom för att ha något att elda med i vinter.

Vad var då lösningen på mitt problem med att kapa ved?
Jo, jag köpte en elektrisk motorsåg och en riktig sågbock.

2 kommentarer:

  1. Om herr B sågar av sig några viktiga delar får du plåstra om honom!!!!!!!!
    /Fru E

    SvaraRadera
  2. Nä det tror jag inte alls att jag får!! dessutom skulle DU då få ta hand om 2 blödande!! dessutom så fixar han ju till den där kåpan med nya mojängen...

    SvaraRadera