torsdag 19 januari 2012

Svarta hus

Nordsjö färg - Idé & design står det så här:
"Svarta hus är en lite senare företeelse, men de börjar bli allt vanligare. Det är något modernt och trendigt över svarta hus, men det kanske beror på att de flesta svarta husen är relativt ny-byggda. Med svart som huvud-kulör, kan du tillåta dig en färg-mättad accent, som till exempel kraftigt blått, gult eller rött."

Här är deras hus:

Precis så här funderar jag på att ha det!
Jag älskar ju gult!
Min granne, som jobbar i målarbutik, tipsade om att det är så snyggt med accentfärg på fönstren! Hon har röda på sin sommarstuga, ja och svart hus såklart!

Karin visar en massa markiser - det ska jag komma ihåg när sommaren kommer.
Och ett svart hus - liknande mitt Vittorp.
Så snyggt!!
Här är foder svarta och fönster vita.
Ett snyggt alternativ :)
Jag kommer att bygga en altan på solsidan av huset, med utgång från köket.
Den kommer att bli så här snyggt grå!
Inspiration!



Sen har vi ju M:s variant, ett svart hus med svarta foder och svarta fönsterkarmar.


Okej, det är lite annat stuk på detta än på Vittorp...
Tänk er en gul dörr på detta!

Sen ännu ett hus från Alcro - här även det med vita fönster och vita vindskivor. Snyggt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar