torsdag 19 januari 2012

Inspirationsblogg

Alltså den där Karin som jag hänvisade till i förra inlägget om svart hus...
Det visade sig att hon är arkitekt och har en blogg som verkligen ger mig inspiration!
Kolla bara här:

Jag har ju från början tänkt mig ett sorts "beduintält" i trädgården.
Under äppleträden där jag kan ligga på sköna sängar och höra regnet smattra och fåglarna kvittra.
Kanske kan det vara ett extra gästhus?
Måste scanna in den där bilden
Men denna ovanför, från Karin, där kommer tältkänslan fram med det röda tyget. Coolt!
Att använda tyllgardin som avskärmare i gästugan, smart!
Det blir skirt, samtidigt ett myggnät utan att det blir för varmt.
Precis DET ska jag ha all tyllgardiner som ligger och skräpar!
Visst är det snyggt?



Min altan behöver fixas - gärna med en massa fasta bänkar där jag kan förvara saker som kudda, dynor och annat.
Kanske ska den vara som denna i genombruten design?
Inspiration får jag iaf! :)

1 kommentar:

  1. Har äntligen läst ikapp här! Kul! Vad mycket du har hunnit med och vad fint det blir. Ska bli spännande att se i verkligheten :-)

    Kram Kaa

    SvaraRadera