tisdag 10 januari 2012

MÃ¥larmagi i hallen

Det blir verkligen skillnad när målaren varit framme...
Här kommer bilder på "hallen"

Så här såg det ut på besiktningen - 3 garderober gör att det känns instängt...
Och taket - det är mörklaserat och VÄLDIGT inrökt!



Sen kom målaren. Visst blev det en väldig skillnad!
Denna bild är innan golvsliparen varit där.



sen kom en soffa som jaf verkligen KÄMPADE att få ihop!
En 3-sitssoffa som 2 absolut är minimum att skriva ihop. Det gjorde jag på 1-kvinnokraft...
*phu*
Sen kom Evamaria & Diesel och hade packat sina pinaler för att fara till Alingsås och fira jul
Kolla in den fina granen :)
Ingenstans fanns att hänga eller lägga - men det kommer...
(Hallhängaren åkte ner...)



Och sen i Alingsås var jag bara tvungen att åka till Ljungbergs i Lerum för att fynda Lena Linderholmtyg "En doft av lavendel". Jorå - tyget doftar lavendel på riktigt!!

Jag tyckte att den bruna soffan var hiskelig i färgen - men ack så underbar att sitta i! Eller ligga för den delen :) Så vips tog jag Diesels vita fleecefilt, köpte några (dyra)meter tyg och slängde över också fick det tyg som ska bli kudde vila på armstödet ett tag.
2 lampskärmar (70% rea!!) fick också komma med hem.

Kom med kommentarer på hur jag ska göra! :)
Jorå - till sommaren ska dörrarna målas...
Grå eller lavendel? Vita?




2 kommentarer:

  1. Hall?? Jag tycker inte du ska måla dörrarna. Det är enfin klassisk modell på dem.

    SvaraRadera
  2. Gråa tror jag blir kanonsnyggt!

    SvaraRadera