måndag 23 januari 2012

Inspiratörens tävling

På bloggen Hildas hem tävlar jag idag om tavlor.
Nu i februari fyller min gudmor 90 år - och det skulle vara perfekt att ge henne ngt sådant!
Gudmor är den som ger mig idéer - även inredning och byggnader.
Hon är finlandssvenska, så självklart att mitt timmerhus ska bli en bastu...
Ingen dum idé!
Men var ska jag då ha min målar- & snickeriverkstad?

Det timrade lilla huset som varit hönshus och förråd.
På sidan mot skogen ligger det gamla utedasset.

Igår diskuterade jag igen med några vänner om det där med ett badkar ute i det fria.
Vi kom fram till att vi borde ställa flera i en cirkel!
Det och en bastu - vilket spa det kommer att bli!!

Nu ska jag spana efter gamla badkar på Blocket ;)

PS. Idag bjuder jag på en massa möbler på stadsauktion i Linköping... Håll tummarna! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar