onsdag 25 januari 2012

Fyndat på stadsauktion!

Det här med att buda på loppisar & auktioner - det finns få saker som slår det!
Jag surfade in på stadsauktionen i Linköping - vips så fastnade jag...
La en massa låga bud på saker som jag (inte) behövde till Vittorp.
Men faktiskt också saker som jag behöver!

3 saker fick jag ropat in:

Cirkelsåg, figursåg och 4 DVD-filmer: Klubbat för 375 kr
På Pricerunner kostar bara sticksågen från 800 och uppåt.
Cirkelsåg kostar ungefär samma.
Jag är nöjd alltså.
Har ju gått och gluttat på sticksågen ett tag nu och skulle behöva köpa en i helgen för allt jag behöver såga och tillverka....

Nästa inrop : "Kista allmoge med div, bla slipmaskin.
Fatta att jag inte kunde motstå! Inropad för 200 kr.
Å ja - jag behöver en slipmaskin till allt möjligt...
Men fatta va SPÄNNANDE det är med en stängd kista innehållande DIVERSE!
ojojoj
Kistan då?
Jo visst - jag har en, men kanske kan jag ha ved i denna tills jag gjutit mitt coola vedställ?


Tredje och sista inropet blev en servis i snyggt grönt. Kunde bara inte motstå
Pris 250 kr.
Den kommer att bli sååå snygg till mina Sippa-tallrikar som jag får lägga 200 kr styck för. Nu behöver jag inte vara så försiktig!

Jag bubblar av glädje över mina fynd!!

2 kommentarer: