torsdag 12 januari 2012

Virkade mattor

Nu är jag typ klar med 2 mattor till Vittorp

En i ull som jag har i sovrummet. den har blivit lite vågig, men det är ok om det är en sån här tunn matta - och jag orkar inte göra om.
den är perfekt på sin plats (bild kommer) och den värmer verkligen när jag sätter ner fossingarna på morgonen!



Sen har jag virkat en matta i Zpagettigarnet. Så roligt - men ack så tungt!
JAg har tagit upp 2-3 ggr för att det inte blir platt - nästa matta blir en 4-kantig...
Det var meningen att färgerna skulle vara i tonskalan av lavendel - men det går inte riktigt att bestämma färg...
Men jag är ganska nöjd.

M tyckte den skulle bli större - vad säger du?
Det lär vara modernt med STORA virkade mattor



Jodå - Diesel håller sig framme! Här dessutom iförd sin värmeväst som han gillar. Västen är i ull och den behöver han när han har yrt runt i trädgården och är riktigt blöt och kall.



Järbo garn (som har Zpagetti) har postat denna bild på FB. Kanske borde jag göra med stolpar på nästa grej istället för en plan matta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar