tisdag 10 januari 2012

MÃ¥larmagi i vardagsrummet!

Det är fantastiskt vad det gör med "lite" färg!!
Så härligt det vara tt leja ut målningen inomhus
det luktade inget vidare och jag mådde illa

Så här såg det ut i vardagsrummet i annonsen, alltså innan all renovering



Jag är glad att jag mitt i detta murr såg potentialen för ett luftigt rum...

Så efetr att målaren hade gjort sitt - fram för allt med taket såg det ut så här.
Bilden är tagen innan golvsliparen gjorde sitt jobb



Här syns verkligen hur gulnade fönsterkarmarna är - men det blir att göra till sommaren.
Väggarna går alltså i en gråbruten vit och tak samt lister är kritvita.
troligtvis blir fönstren ljusgrå, troligen ;)

Innan jag åkte hem tog jag denna bilden av hur det ser ut just nu.
En av gästsängarna står framme för att Diesel ska kunna se ut och spana (Sitter på lilla blå pallen. Och ja han behöver halkskydd...)
Rummet kommer att gå i färger med inspiration av lavendel
Gardinerna är tyg av designern Ann-Marie Netterdag som jag samlar på. Nu är de bara upphängda för att Diesel skulle slippa se raketer under nyår.



Den grå mattan har jag haft en massa år i Sthlm, en mocca-ryamatta från IKEA. Passar perfekt här och mycket bättre än i stan!
Och visst blev det så mycket ljusare med vitt tak!

1 kommentar:

  1. Det är jättefint! Ja, lite färg gör verkligen skillnad(en). Min bror ljuslaserade taket i min stuga och den blev genast en storlek större...

    SvaraRadera