lördag 14 januari 2012

Fasadfärg?

Jag går och grunnar på vilken fasadfärg jag ska måla huset i.
för målas - det måste det!
Borde gjorts för några år sedan - men jag har ju bara haft huset sen i höstas - okt 2011.

Idag ser huset ut så här

Det är INTE målat i falu rödfärg, utan något annat.
Det gör att jag måste grunda ordentligt .
skrapa och ha mig.
när jag ändå gör det så kanske skulle jag byta färg?

När jag gick i byggtankar var det ett ultramodernt hus jag ville ha.
Så min vän M sa - "Mmåla så att det SER ultramodernt ut!"
det föll jag för som en fura...

Istället för något halvdant mellan sportstuga och torp.
Då skulle det ju också skilja sig på torpet och timmerhuset som flankerar det. En gul dörr och mörka foder.

Jag har lekt lite i Beckers färgprogram

Vad sägs?Grått hade jag tänkt mig - inte lika varmt som svart på sommaren...

Kanske blått? Mer sommarstuga? Nja... Känns bara målatSvart...
Känns märkligt bra! Visst passade det in mer i naturen? grå foder och en gul dörr. Eller borde den vara grå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar